onsdag 14 september 2011

serie utan ord och mer

Igår fick vi ett manus av lärare som vi alla skulle rita en serie efter;

LÄNGRE ÖVNING PÅ UTTRYCK - LITET MANUS


Huvudpersonen (HP) är ute och går. Plötsligt slår han foten i en sten och det gör väldigt ont. Bredvid stenen ligger en nyckel och han tittar förvånat på den och tar upp den. Han fortsätter att gå tills han kommer till en dörr. Tanken slår honom att hans nyckel kanske passar. 


Plötsligt kommer en man och rycker nyckeln ur händerna ur HP. HP blir sur, men mannen ignorerar honom. Mannen öppnar dörren varpå ett monster kommer och båda blir livrädda. Monstret slukar mannen och försvinner tillbaka in i dörren. HP är lättad och pustar ut. 


NÅGRA REGLER: Ingen dialog/ljudord/symboler och minst TVÅ sidor. 


Det här gjorde jag på det; 



(usch usch usch vad jag tycker illa om hur sista sidan blev)

sedan var det lite prat idag om en seriefestival i malmö (tror jag det var?) som börjar närma sig, där det finns en tävling att rita en barn/ungdomsserie. Temat är det samma som för festivalen i sig, vilket i år är fabler och frankrike (man behöver inte använda båda, tack o lov) 

Vet inte om jag tänker försöka vara med, men klottrade lite idéer iallafall. 
Bland annat denna krabaten: 


nu ska jag nog börja på den där läxan som vi fick i måndas som ska in på fredag hoppsan. 


2 kommentarer:

  1. Hej Lisa, morfar och jag tycker att det är roligt att följa vad du gör på skolan.
    Du är ju jätteduktig. Vet du att tecknaren, illustratören Jan Lööf har utställning på Göteborgs konstmuseum 17 september - 22 januari.
    Kristofer, Bella, Göran och jag tänker försöka ta oss dit någon gång i oktober. Du kanska också är intresserad att följa med. Kram från oss.

    SvaraRadera
  2. Det vore jättekul att gå med er på det, får dock se vad priserna på tågbiljetter ligger på när jag får nästa studiebidrag i början på oktober

    SvaraRadera